28 Ocak 2013 Pazartesi

BİRİNCİ GÜN



Pandora’nın kutusu açıldı mı? 
Olay şu ki, politik, sosyal ve özellikle kişisel çok az problem bilgi eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Buna rağmen sorunlar çıkarken, ilerleme fikri solarken Teknopolist inanmaktadır ki hala daha fazla bilgiye ihtiyaç duymaktadır. Fakat bilgiye ulaştıkça hep daha fazlasına ihtiyaç duyacaktır. Teknopoli’nin geliştiği ortamda bilgi ve insan arasındaki bağ koparıldı. Yani bilgi gelişi güzel bir şekilde, başka hiçbir bilgiye yöneltmeden, muazzam oranlarda, yüksek hızlarda ve de teoriyle, manayla ya da amaçla bağını koparmış bir biçimde ortaya çıkmaktadır. Hadiseler bir dakikalığına görünürler ve daha sonra yok olurlar. Bu imkansız dünyadır. Bu insanlığın ilerlemesi fikrinin yerini teknolojik ilerleme fikrinin aldığı bir dünyadır. Kendimizi bilgiyle tüketen bir kültürüz ve çoğumuz bu süreci nasıl kontrol altına alacağımızı bilmiyoruz. Biz düğmesine basılmış, ince ayarı yapılmış, görüntü merkezli bir toplumuz ve jüri üyeleri de gördüklerine inanma eğilimindedirler. (sf 126) Teknopoli/Neil POSTMAN 

İŞLENEN KONULAR: 

Tanışma ve başarı hikâyeleri,
Anahtar soru ve hedefleri tanımak,
Teknoloji uygulamalarında hedefler ve Eğitim Liderinin Rolü,
Dünya ve Türkiye’de Eğitim Teknolojileri, Türkiye’de Eğitim Teknolojisi Yatırımları ve Fatih Projesi, Eğitimde Fatih Projesi Kapsamında Kişisel Çalışma Planının Gözden Geçirilmesi,
Değişim ve Öğrenme Kaynakları,
Değişimi Yönetmek,
21.Yüzyıl Becerileri,


5 yorum:

  1. Bazı arkadaşlarımın aksine eğitime resen alınmadım. Tamamen isteyerek ve gönülden katıldım.İyiki de katılmışım. Son derece keyifli bir ortam. Arkadaşlarla iletişim ortamı güzel. Paylaşımlar her türlü endişeden uzak. Dönemin onca stresli ve yorucu havasından sonra çok iyi geldi. Hocamıza gelince...Kendisini bu vesile ile ilk kez tanıdım. Hoşgörülü, değişik fikirlere açık ve eğlenceli.Umuyorum asli görevinde de böyledir :)

    YanıtlaSil
  2. Öğrenmeyi keyifli hale getiren güzel ve eğlenceli etkinliklerle dolu bir gün geçirdim. Seminerimiz boyunca bu keyifli ve eğitici ortamın devam edeceği inancındayım her şey için İhsan Demirel hocamıza teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Benim için hoş bir gündü.İnsanın ufuklarını genişleten bir seminer olacağı kanaatindeyim.İhsan Hocama teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. iyiyki katılmışım.Öğrenmeyi keyifli hale getiren güzel ve eğlenceli etkinliklerle dolu bir gün geçirdim.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Hoşuma gitti. Bilginin her an yenilenebildiğini, bazı şeyleri öğrenmede geç kalabileceğimizi gördüm.

    YanıtlaSil

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews